Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2012 20:47 - Говори ми
Автор: elineli Категория: Поезия   
Прочетен: 2984 Коментари: 14 Гласове:
30

Последна промяна: 02.04.2012 20:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




                                                                         " Говори , за да те видя "
                                                                                                             Сократ



Тази грижа пълна с жар човешка,
този порив случен до Любов
трие и неволните, случайни грешки
пени ми морето - с Благослов.
Щъркелово утро ме намира
на високото на твоето небе.
И ме вее ден красиво набродиран
с дъжд от казано, почувствано, с сърце.
Слушам те и пее в мен потокът -
на разбиране, на чувство, с благодат.
Ти ми говори извън света, без срокове.
Знам, след думите ти ще съм по богата
.





 



Тагове:   тихо,


Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Ден първи
02.04.2012 00:39
Слънце, щъркели и дъжд
се видяха наведнъж,
след събуждане прекрасно
в утрин тиха и екстазна.
цитирай
2. karaiany - Не знаех, че това е мисъл на Сократ, ...
02.04.2012 12:22
Не знаех , че това е мисъл на Сократ , но дори споменаването на името му ме смирява...
И аз искам да ти цитирам нещо много любимо от него ....
Съветвайки мъжете , той обичал да казва :
" Моят съвет към вас е да се ожените . Ако намерите добра жена ще бъдете щастливи . Ако не , ще станете философи ! " Известен факт е , че жена му е била много лоша ....:)
Изводът от този съвет (поне за мен )е : Винаги съм мечтал да бъда щстлив , но май станах пишман философ !:)))) Това беше малкo майтапче , макар че като се замисля , почвам да се съмнявам във верността на майтапа....:))))
А този пишманлък по - горе ме дари с чувство за хумор ! :))))
Харесах стиха ти , Ели !
цитирай
3. elineli - Но Светличък Караяни,
02.04.2012 20:03
Сократ е известен с противоречията си (като всеки истински мъдрец!).
И понеже сме в темата, виж как хубавичко ни ги е подредил - "Непременно се ожени — ако вземеш добра жена ще си щастлив; ако вземеш лоша — ще станеш философ.", а след това - "Никога не предпочитай личната си глупост пред полезния съвет." - и накрая - "Женен или неженен, винаги ще съжаляваш".

Значи единия път непременно се ожени, а после съжалявай, че си ме послушал:)))
Това мъдреците определено искат да ги разберем! Затова ни се препоръчва опитът им(горчивият!):)
Иначе на мен любимите ми от него са "Знам, че нищо не знам.", защото - "
Колкото повече знам, толкова повече знам, че нищо не знам"

Усмивка. Благодарничка :)))
цитирай
4. elineli - 1 :)
02.04.2012 20:07
http://elineli.blog.bg/poezia/2010/05/13/slusham-te.544886
цитирай
5. karaiany - :)))
03.04.2012 12:34
Да бе , да ! :)
Още като спомена любимата ти "Аз знам , че нищо не знам ... " и производните , и си дадох сметка , че всяка негова мъдрост може да роди друга и друга , и друга и т.н. Защото във всички негови мъдрости има толкова много дълбочина , че веднага си даваш сметка за източника. А той е черпел с пълни шепи от божественото.Нямам никакакво съмнение в това . И Платон много често го е споменавал точно това божествено присъствие у него. В този смисъл , неговата мъдрост за поетите е особено "говореща":
" Убедих се , че не е мъдростта , която помага на поетите да творят тяхната поезия e по - скоро някакъв инстинкт , или вдъхновение , което се наблюдава у пророците , или шаманите , или всички тези , които са " видяли отвъд". Те донасят отвъдните послания без ни най- малко да знаят смисъла на тяхното значение ".
И моята бележка отдолу е : Едва след получаването на посланието , умът ти започва да "синтезира и вниква " в дълбочината му. Понякога такива дълбочини нямат дъно , мисля си ази пак по горните причини....:)
цитирай
6. vladun - Говори, та макар и без думи:))))
03.04.2012 17:35
Хубаво говориш, Елинели, приятно ми е да те слушам!
цитирай
7. elineli - Светличък Караяни :)))
03.04.2012 18:41
Категорично съгласна съм с него. Той несъмнено признава висшия промисъл, който позволява на Поетите (във възможно най широкия спектър на тази дума) да минават през напълно невидими за обикновените хора врати. Да откриват зад тях проникновения и съвсем безкористно да ги носят на тези, които биха се заинтересували. Гледам на такива хора като на пратеници . Ето, ти казваш - " Едва след получаването на посланието , умът ти започва да "синтезира и вниква "", това е така, защото както вярвам аз, причината не винаги предхожда следствието. И точно затова човек трябва да е смел в живеенето, но търпелив в откриването на Смисли. На подобно нещо ни учи Платон - "В основата на всяка мъдрост е търпението" ...
Има и друго - дали философията е непременно следствие на мъдрост? А мъдростта винаги ли е следствие на преживени тъги ?! Все пак трябва да признаем, че понякога Бог сее мъдрост и у светли хора, на които е спестил опита от разочарованието. И едните и другите са Избрани. Поети. Благословени да достигат до истини само и единствено с Божието Благоволение. И ако това е необяснимо, ние просто трябва да го признаем за такова (към момента) и да чакаме търпеливо да открием причината за това Благоволение. :)

------------------------

Страх ме е когато няма дъно, но само в морето. Иначе си ми е красота! :)))
цитирай
8. elineli - Ветре :)
03.04.2012 18:45
Респект! И за миг не бих се усъмнила в фината ти Чувствителност. Ай, че хубаво ми довя :)))
цитирай
9. veselinvalev - Знам, след думите ти ще съм ти съл...
04.04.2012 22:06
Знам, след думите ти ще съм ти сълзата.

Поздрави, Ели!
Много е хубаво... "случайно"... и... любовно.
цитирай
10. elineli - Сутрешен
06.04.2012 05:49
привет, Щедрост! Защото Тя е, която ни случва хубостите :)
цитирай
11. alexs - Поздрави и хубава вечер! Ще го...
06.04.2012 21:41
Поздрави и хубава вечер!
Ще говоря ЕЛ!
цитирай
12. elineli - Чувам те
06.04.2012 21:49
по вълните, Топличко Сърчице :)
цитирай
13. fabula - поздрави, Ел чисто и пролетно е ...
07.04.2012 08:40
поздрави, Ел

чисто и пролетно е при теб... имаш позитивно излъчване :)
цитирай
14. elineli - Привет,
08.04.2012 08:49
Чудна Ла Лока :)
Свежичко празнично да ти е и днес, сърчице :)
http://www.nouvellesimages.com/img_Ladybird-on-clover_Martin-RUEGNER_ref~150.001831.00_mode~zoom.jpg
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elineli
Категория: Поезия
Прочетен: 2475476
Постинги: 527
Коментари: 7793
Гласове: 42762
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930